Viering lustrum 10 jaar Hospice Duurstede

5 mei 2023 om 08:59 by Hospice Duurstede

In het Ewout en Elisabeth huis vierden vrijwilligers recent het 2e lustrum van Hospice Duurstede met een rijkelijk diner. Dit was door de Kookhalzen bereid. Deze Wijkse vriendenkookgroep kreeg de welwillende medewerking van Vernooy Catering, het E&E gasthuis, Fortune koffie en de GO group Audiovisueel. Til en Dien trapten de avond verrassend af.

Het komische Wijkse duo zette de onderstaande 19 vrijwilligers in het zonnetje omdat zij al vanaf het begin in 2013 betrokken zijn.

Uit handen van Jaap Remme kregen deze vrijwilligers een mooi vormgegeven bronzen roosje als blijk van waardering.
Hans Bakkum, Ria Beijer, Paula Bodok, Hettie Brouwer, Monique Denters, Magda van Dijk, Erna & Rik de Gier, Marlies Kester, Ridian Kootstra, Dries Kruithof, Hennie Lammertink, Irina Nijhoff, Hennie Penninkx, Wil Schramowski, Irene Smit, Marga Staakman, Bep van Wieringen, Maureen Brouwer.

Til en Dien alleen samen

Daarna was het aan de Kookhalzen en hun partners die de maaltijden uitserveerden.

Kookhalzen keuken 2

Voorzitter Jaap Remme blikte kort terug. De eerste stappen werden gezet in 2008. Daarna duurde het nog tot 2013 dat de hospice in het E&E-gasthuis werd geopend. Die ruimte met 2 kamers bleek al gauw beperkt. Na een zorgvuldige zoektocht werd nieuwe behuizing gevonden in de voormalige huisartsenpraktijk aan de Karel de Grotestraat.

Voorzitter Remme: “Het klinkt raar, maar Hospice Duurstede was een schot in de roos en voorzag in een grote behoefte. Met 67 vrijwilligers, ongeveer 30 gasten per jaar en ondersteuning door thuiszorgorganisaties en mensen van diverse disciplines, hebben wij met elkaar een fantastische organisatie opgezet. Daar kunnen en mogen wij trots op zijn met elkaar”, sprak hij tot de vrijwilligers.

Trots is hij ook op de Wijkse samenleving. Wijkse verenigingen en bedrijfsleven zijn al die jaren gul gebleken, waardoor mede de hospice de aandacht kan geven aan mensen die thuis niet kunnen sterven.