Terugblik kerstborrel Calypso

15 januari 2023 om 11:38 by Hospice Duurstede

In het theater Calypso konden we na 2 jaar Corona weer met elkaar een kerstborrel houden.

“Het is ook vandaag belangrijk om nog eens aan de orde te stellen dat Hospice Duurstede alleen kan bestaan dank zij de inzet van ruim 60 vrijwilligers! Jullie hebben van Hospice Duurstede een instituut gemaakt waarop Wijk bij Duurstede en de hele omgeving trots kan zijn en waarop de mensen die onze hulp nodig hebben, kunnen vertrouwen.“

Onze hospice draait zo goed dankzij de goede samenwerking tussen onze vrijwilligers en de thuiszorg. “Zij verrichten hun taak onder de bezielende leiding van Maureen. Zij staat bij wijze van spreken dag en nacht klaar voor Hospice Duurstede.” Om haar te ondersteunen is in januari Rebecca Tessels begonnen in de functie van tweede coördinator.

Drie vrijwilligers kregen een pallialiefje uitgereikt. Een pallialiefje wordt gegeven als blijk van waardering aan vrijwilligers die vijf jaar lang zich hebben ingezet voor de Hospice. Een pallialiefje is het symbool voor liefdevolle palliatieve zorg.

ornamentje-pallialiefje-home

Voorzitter Remme stond ook even stil bij vrijwilligers die andere taken belangeloos verrichten. De mensen die bouwkundige problemen oplossen, de pr verzorgen en ‘onze vaste huisarts Adri de Heij die we altijd kunnen consulteren’.
Hij sprak dankwoord uit voor de vrijwilligers die afzwaaiden: “Lia Rogge, Denise Molhuizen. Lammie Eleveld, Hans Marchal en Bram Flag. Bedankt!!”

Daarnaast memoreerde Remme Ben Dik, die vorig jaar overleed. Ben was de eerste penningmeester van de Hospice en nam in 2020 afscheid: “een bijzonder mens en zijn inbreng was ook groot”. Daarnaast stond hij stil bij het afscheid van Annelies Huffmeijer en Conny van Tol die vanaf de eerste ideevorming van de hospice betrokken waren. Daarnaast werd de nieuwe bestuurder Jaap Meutgeert voorgesteld. Jaap is al vanaf het begin betrokken bij de pr van de Hospice.