Klachtenregeling

Klachtenregeling

Hospice Duurstede vindt het belangrijk dat haar gasten en hun naasten tevreden zijn.

Hospice Duurstede en haar medewerkers doen hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Soms gaat er echter iets mis of kunnen zaken beter. Als dat zo is, willen wij dat graag van u horen. Pas dan kunnen wij actie nemen om verbeteringen aan te brengen.

Suggesties voor verbeteringen?
Het woord ‘klacht’ kan erg zwaar klinken en daarom worden soms ook zaken die verbeterd kunnen worden niet aan ons gemeld. We horen echter graag suggesties die ons werk kunnen verbeteren. Aarzel niet om ons uw ideeën te geven.

Wie kan een klacht indienen?
Een klacht kan worden ingediend door de gast, diens wettelijk vertegenwoordiger of naasten.
Indien de klacht betrekking heeft op een externe partij die in de hospice werkzaamheden verricht, dient de klacht bij die partij te worden ingediend. Hospice Duurstede draagt zorg voor de verwijzing.

Heeft u een klacht?
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is: laat het ons weten! En hebt u daar zelf moeite mee, vraag dan iemand in uw omgeving dat voor u te doen. U kunt ervan op aan dat uw klacht vertrouwelijk wordt behandeld.
Het is echter vaak het beste om uw klacht eerst te bespreken met degene tegen wie uw klacht zich richt of met de coördinator als het een vrijwilliger betreft. Betreft de klacht het handelen van een bestuurslid, dan dient u eerst met de voorzitter contact op te nemen. Misschien kunt u in een gesprek tot een oplossing komen. Als dit gesprek geen bevredigende oplossing biedt, kunt u uw klacht indienen bij het bestuur van Hospice Duurstede. Het bestuur zal eerst onderzoeken of bemiddeling tot de mogelijkheden behoort. Is dit niet aan de orde dan zal het bestuur de klacht in handen stellen van de Landelijke Klachtencommissie VPTZ, die uw klacht in behandeling zal nemen. De Klachtencommissie zal de verdere behandeling van de klacht uitvoeren overeenkomstig de bepalingen van het toepasselijke Klachtenreglement VPTZ (Klachtenprocedure cliënten).

Vertrouwenspersoon
Voor Hospice Duurstede is er een speciale vertrouwenspersoon aangesteld die de klachten behandeld.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij:
Secretariaat Hospice Duurstede
Karel de Grotestraat 53
3962 CK Wijk bij Duurstede

Verzoek is voor het formuleren van de klacht onderstaand formulier te gebruiken.
Formulier indienen klacht

Contact

Hospice Duurstede
Karel de Grotestraat 53
3962 CK Wijk bij Duurstede

T: 0343-769120
E: secretariaat@hospiceduurstede.nl

Aangesloten bij VPTZ Nederland

VPTZ logo groot

Sluiten