Nieuwsbrief juli 2024

Met de zomervakantie voor de deur ontvangt u hierbij de nieuwste nieuwsbrief van Hospice Duurstede. In deze editie vindt u een kort verslag van het vriendenuitje met het Vikingschip, veel hartverwarmende berichten over donaties voor de Hospice, en een verwijzing naar het jaarverslag van 2023.

Vriendendagen op het Vikingschip Dorestat-1: Gezellig varen in intieme setting

Op 14 en 15 juni genoten vrienden van het hospice van unieke en gesponsorde vaartochten met het Vikingschip Dorestat-1. De sfeer was zeer plezierig en intiem gezellig op zo'n relatief klein schip.
De gasten, inclusief een vrijwilligster en vier trouwe kerstactiehelpers, luisterden geboeid naar de verhalen over de rijke historie van de omgeving en bewonderden de prachtige landschappen langs de rivier. Het onverwacht prachtige weer maakte de vaartochten compleet: een onvergetelijke ervaring met het gevoel van een privé boottocht.

Nieuwe bedden voor de hospice

Door een ruimhartige gift van een anonieme sponsor kon de hospice twee prachtige nieuwe bedden en twee passende nachtkastjes aanschaffen. Hierdoor konden wij de twee bedden vervangen die sinds de start van de Hospice in 2013 in gebruik waren.
Bestuur en vrijwilligers zijn heel dankbaar voor deze anonieme gift!

Nieuwe televisies voor Hospice Duurstede

Elk jaar zamelt serviceclub Inner Wheel Doorn geld in voor een goed doel. Dit jaar is gekozen voor Hospice Duurstede. Tijdens een bijeenkomst op donderdag 13 juni in restaurant Darthuizen in Leersum kreeg Adri de Heij, bestuurslid van Hospice Duurstede, symbolisch vier smart televisies aangeboden.
Elke kamer van de hospice heeft nu een nieuwe, grotere televisie. De gasten kunnen hierop hun eigen filmpjes zien van bijvoorbeeld kinderen en kleinkinderen (met behulp van hun telefoon of tablet). Daarnaast kunnen zij op hun eigen account tv-kijken en programma’s terugzien.
International Inner Wheel is van oorsprong de grootste vrouwelijke service-club met wereldwijd meer dan 100.000 leden, verdeelt over 4000 clubs, in ruim 100 landen op 5 continenten. De eerste club in Nederland werd in 1946 in Apeldoorn opgericht. Nederland telt 63 clubs, verdeeld over 3 districten en ongeveer 2000 leden. Inner Wheel is Nederland is het enige land met een aantal mannelijke leden.
Op de foto overhandigen twee bestuursleden van Inner Wheel, Lysbeth van Valkenburg en Trudy Aufderheijde, het cadeau aan Adri de Heij.

Gratis planten voor een fleurige hospicetuin

In maart kreeg het hospice de gouden tip dat er bij plantonline.nl in Bunnik gratis planten voor goede doelen beschikbaar waren. De tuin van het hospice was netjes aangelegd, maar kon nog wel wat extra beplanting gebruiken.
Namens de tuinploeg gingen Jacqueline en Kees met veel enthousiasme naar Bunnik. Daar konden ze uit een ruim assortiment planten en struiken precies de planten uitkiezen die ze nodig hadden. Een prachtige hammamelis, twee hortensia's en diverse andere plantjes vonden hun weg naar de kar en vervolgens de auto. "Hebben jullie niet meer nodig?", vroeg de verbaasde medewerker. "Nee, dit is voorlopig genoeg", antwoordden Jacqueline en Kees. "Het gaat om een aanvulling voor onze tuin, maar we zijn er ontzettend blij mee." Inmiddels hebben alle planten een mooie plek gekregen en fleuren ze de hospicetuin op.

Donatie namens de gemeente Wijk bij Duurstede.

De gemeente Wijk bij Duurstede heeft recent de zolder van het gemeentehuis (Huis van de Gemeente) opgeruimd. Daar stonden nog oude bureaus, bureaustoelen, ladenblokken e.d.
Het personeel werd de mogelijkheid geboden om "afgeschreven" meubilair te kopen. Met de boodschap de opbrengst gaat naar een goed doel.

Deze opruiming heeft € 275,00 opgeleverd die de gemeente gedoneerd heeft aan Hospice Duurstede.

Bestuur en vrijwilligers danken de gemeente voor dit mooie gebaar!

Jaarverslag 2023

Hierbij treft u het jaarverslag van 2023 visueel weergegeven. Via onderstaande knop is de PDF te bekijken.
De jaarverslagen zijn altijd terug te vinden op de website van Hospice Duurstede.

Overzicht van alle jaarverslagen