Nieuwsbrief mei 2024

Het Hospice gaat dicht?

Nee, natuurlijk stopt het hospice niet met de activiteiten. Dan had u dat allang gehoord. Maar zo af en toe krijgen de vrijwilligers toch deze boodschap op de mail.

Lees het hele artikel op de website

Verslag uitje vrijwilligers

Vijftien maart was het weer zover: het jaarlijkse uitje voor de vrijwilligers.
Deze keer hoefden we niet ver, want we werden verwacht in de Open Hof, het gebouw bij de Grote Kerk. Wel fijn zo dichtbij. Geen geregel van vervoer en zo. De ontvangst was hartelijk met koffie/thee met wat lekkers erbij. Altijd weer leuk om iedereen te zien en bij te praten. Daar werd volop gebruik van gemaakt onder het genot van koffie en hapje. Tja, en sommigen raken nooit uitgepraat…

Lees het verslag op de website

Loes & Jos in gesprek met Rebecca

Sinds 1 januari 2023 vormt Rebecca Tessels met Maureen ons coördinatieteam. Wij kenden Rebecca als verpleegkundige van thuiszorgorganisatie Vitras, het huidige Santé, waar zij acht jaar lang werkte. We zijn heel benieuwd hoe zij deze verandering van werkzaamheden ervaart.

Lees het interview

Verkoop boeken voor goed doel: 1000 euro voor Hospice Duurstede

Van BOF uit Dronten ontvingen wij een bedrag van 1000 euro. Een gulle, maar onbekende gever, doneerde rijkelijk vele boeken die door BOF verkocht werden. Voorwaarde was dat het gedoneerde bedrag naar onze hospice ging.

BOF (Boekenverkoop Old Fellows), zamelt al vele jaren boeken in en bestemt de inkomsten voor goede doelen in binnen en buitenland. Daarmee helpen zij veel (niet gesubsieerde organisaties). De boeken zijn van goede kwaliteit en zijn vriendelijk geprijsd, meestal € 1 of € 2, afhankelijk van dikte en formaat. Het aanbod wordt dagelijks aangevuld. Boekenliefhebbers uit de wijde omgeving weten inmiddels onze winkel te vinden!

De opbrengsten van de verkoop komen ten goede aan goede doelen in binnen en buitenland. In al de jaren dat de boekenverkoop actief is, heeft BOF veel (niet gesubsidieerde) organisaties blij kunnen maken met een donatie.

Dit is allemaal mogelijk dankzij de vele sympathisanten, die met hun gulle boekengaven de stichting een warm hart toedragen. Uit alle windstreken van ons land biedt men boeken voor de verkoop aan. Ook de enthousiaste en deskundige inzet van vele vrijwilligers, in en buiten de winkel, draagt bij aan dit succes.

Opbrengst statiegeld

Veel klanten van de Jumbo aan de Langbroekseweg doneerden eind 2023 hun statiegeld aan Hospice Duurstede. De opbrengst was heel mooi; ruim 1200 euro! Het bestuur van Hospice Duurstede dankt de Jumbo en alle gulle gevers!

Met dit bedrag kunnen we weer wat extra doen voor onze gasten.

Bridgen voor Hospice Duurstede

Serviceclub Inner Wheel Doorn geeft jaarlijks geld aan een goed doel en organiseert daarvoor diverse activiteiten. Het goede doel van dit jaar is Hospice Duurstede.

Op zaterdag 2 maart j.l. organiseerde Inner Wheel Doorn in ‘De Binder’ in Leersum een bridgedrive.
Een grote groep mensen (44 paren) nam deel aan de bridgedrive en de bridgers hadden een gezellige, feestelijke middag. ‘De Binder’ stelde de zaal belangeloos ter beschikking. Winkeliers uit m.n. Wijk bij Duurstede en particulieren stelden leuke prijzen en versnaperingen ter beschikking. Bridgeclub ‘Larsheim’ uit Leersum zorgde voor de technische en organisatorische ondersteuning en voor de materialen.

In juni neemt Adri de Heij (bestuurslid van Hospice Duurstede) tijdens een bijeenkomst van Inner Wheel het cadeau in ontvangst. Adri zal die dag ook iets vertellen over Hospice Duurstede.